Wygenerowano:
02.11.2017
18:17:31

Przejdź do spisu książek
Wygenerowano programem:
Q-Księgozbiór 3000





Forbes o największych sukcesach w świecie biznesu.

( Gross, Daniel )

Spis cytatów dla wybranej książki

Zatrzymałem się w czytaniu na stronie 158 - 2014.11.09
Strona Treść cytatu Słowa kluczowe / uwagi
20 Jednocześnie ciągle mówił [Robert Morris w 1781r. – przyp. JF] o problemie towarzyszącym zarządzaniu długiem publicznym: a mianowicie o braku jakiejkolwiek kontroli nad wydatkami zarówno cywilnych , jak i wojskowych urzędów państwowych. władza



34 Wreszcie w jednym z pierwszych przykładów tego poziomu obsługi klientów, jaki miał z czasem cechować amerykańskie przedsiębiorstwa oferował bezpłatne próby i gwarancje zwrotu pieniędzy. fizyka firmy



34 Uwolniwszy się od wspólników, McCormick przeprowadził szybką rozbudowę zakładów nad rzeką Chicago. fizyka firmy



44 Początkowe sukcesy firmy były zasługą niezwykłej energii Rockefellera i zwracaniu przez niego uwagi na szczegóły. Cechy Mistrza



44 Przetrwać mogły tylko te przedsiębiorstwa, które potrafiły się dostosować do szybko zmieniających się warunków. fizyka firmy



46 Jeśli odmówi Pan sprzedaży swojej firmy, skończy się na tym, że zostanie pan zmiażdżony. fizyka firmy



48 Jego największy wkład, poza sama koncepcją Standard Oil, polegał na zachęceniu silnych ludzi do przyłączenia się do tego przymierza i do skutecznego współdziałania w ramach jego kierownictwa. fizyka firmy



69 Henry Ford nie wynalazł ani samochodu, ani linii montażowej, ale udoskonalił je, dzięki czemu zdominował nowa epokę. Cechy Mistrza

fizyka firmy



74 Przez cały czas pełnienia funkcji szefa firmy Henry Ford uważał za konieczne utrzymywanie ogromnych rezerw finansowych. fizyka firmy



84 Podjął studia prawnicze, ale z nich zrezygnował. Przez jeden sezon grał nawet półzawodowo w baseball w Mississippi. Inna z kolei praca, w charakterze reportera Tropical Sun w West Palm Beach, dała mu to, co później określał jako „najlepsze szkolenie, jakie kiedykolwiek przeszedłem – poznałem naturę ludzką”. edukacja

fizyka firmy

Cechy Mistrza



87 Pesymistyczne przewidywania Merrilla tak bardzo odbiegały od powszechnych poglądów jego kolegów, że zaczął wątpić we własne zdrowie psychiczne. […] Proroctwa Merrilla spełniły się w październiku 1929r. Cechy Mistrza



94 Jak wspominał jeden z jego wspólników: „Można je było opublikować dopiero po zatwierdzeniu przez niego [Charles'a Merrill'a – przyp. JF] każdego słowa i każdej ilustracji”. Cechy Mistrza



99 David Sarnoff: „Pieniądze powinno się robić tam, gdzie się pojawiają”. fizyka firmy



109 Wiele się nauczył [Walt Disney – przyp. JF] z tej wczesnej porażki. Cechy Mistrza

trening



115 Disney, który pracował ramię w ramię ze swoimi scenarzystami, rysownikami i kompozytorami, powiedział: „Nie możemy wyczerpać tematów. W miarę zwiększania rozmiarów naszej organizacji i coraz większych umiejętności jej pracowników, jakość i ilość pomysłów będzie coraz większa”. Cechy Mistrza

fizyka firmy



120 Koszt przewidziano na 5 mln, w końcu kosztowało to 17 mln. fizyka firmy



131 Kiedy natrafiam na przeszkodę, płaczę i przeklinam, a potem biorę drabinę i przełażę przez nią. Cechy Mistrza



138 Wykazał on [David Ogilvy – przyp. JF], że reklama oparta na wnikliwych badaniach, pełna polotu i prowadzona za pośrednictwem kilku starannie wybranych mediów może przynieść większe efekty niż kampania rozproszona, chociażby była prowadzona na dużą skalę. fizyka firmy

marketing



139 David Ogilvy: „Każde słowo w tekście musi się liczyć. Mgliste twierdzenia trzeba zastępować konkretnymi liczbami; slogany muszą ustąpić miejsca faktom, a próżne nawoływania pociągającym ofertom. marketing



141 Poinformował [David Ogilvy – przyp. JF] prasę fachową o swoim istnieniu i wysłał bez zaproszenia sprawozdania o swoich postępach, chociaż nie było wielkich postępów, o których mógłby informować. marketing



142 Wielkie firmy […] działały w sposób konserwatywny. Były bezbronne wobec rzutkich firm o śmiałych pomysłach. fizyka firmy

arystokratyzacja



144 Niech bohaterem reklamy będzie produkt. marketing



145 [Reklama – przyp. JF] dobrze napisana, przekonująca i pozbawiona nachalności. marketing



148 David Ogilvy: „[Reklama – przyp. JF] jest fatalna, bo ludziom, którzy ją robią, nie zależy na sprzedawaniu czegokolwiek. Nie uważają siebie za sprzedawców. Myślą o sobie jako o artystach i o geniuszach”. ahamkara

fizyka firmy

!

GWG - Gra w grupie (PNWS)



152 Można osiągać zyski pod warunkiem, że utrzymuje się w takich operacjach wysoki poziom jakości i troszczy się o zadowolenie klientów. fizyka firmy



152 Chętnie korzystano z pomysłów zgłaszanych ze wszystkich szczebli zarządzania. Wiele takich pomysłów przyczyniło się do zdumiewającego powodzenia firmy. fizyka firmy

zaradność nachodcziwost'



155 Uznawał swoich koncesjobiorców [tych którym udzielał koncesji na prowadzenie restauracji McDonalds] za partnerów w biznesie, a nie jedynie za klientów. fizyka firmy



155 Kroc troszczył się o niego [pierwsza modelowa restauracja McDonalds – przyp. JF] jak matka o noworodka, osobiście nadzorując kuchnię i zdrapując szpachelką gumę do żucia z powierzchni parkingu. Cechy Mistrza



158 Geniusz Raya Kroca polegał na zbudowaniu systemu, w którym wszyscy członkowie byli zobowiązani do przestrzegania reguł przypominających korporację, przy jednoczesnym wynagradzaniu ich za indywidualną twórczość. fizyka firmy

!