Treść |
Tytuł |
Autor(zy) |
Ident / Data wpisu |
Można by pomyśleć, że finezja oszukujących nauczycieli będzie rosła wraz ze szczeblem szkoły. Ale egzamin przeprowadzony jesienią 2001 r. na Uniwersytecie Georgii przeczy tej koncepcji. Przedmiot nazywał się „Zasady treningu i strategie w koszykówce”, a ocena końcowa opierała się na jednym egzaminie złożonym z 20 pytań. Oto niektóre z nich:
Z ilu połów składa się akademicki mecz koszykówki?
a. 1 b. 2 c. 3 d. 4
Ile punktów można zdobyć za trzypunktowy rzut z boiska?
a. 1 b. 2 c. 3 d. 4
|
Freakonomia świat od podszewki
|
Levitt, Steven D.; Dubner, Stephen J.
|
9788324608386:64
12.01.2009
|
A nieznajomość podstaw rodzi nową i głębszą niewiedzę.
|
Ostatnia defilada
|
Suworow, Wiktor
|
9788375102291:62
14.04.2009
|
Każda Maria Iwanowa z katedry historii najnowszej, nie potrafiąca odróżnić naboju od pocisku i czołgu od transportera, opowiadała swoim studentom o tym, że „lotnictwo niemieckie od pierwszych dni wojny zdobyło panowanie w powietrzu”, z tą samą niezrozumiałą pewnością, z jaką mówi wnukom, że trzeba słuchać mamy i taty.
|
22 czerwca 1941
|
Sołonin, Mark
|
9788375101300:152
21.04.2009
|
Co zaś najważniejsze, tacy „chłopo-żołnierze” byliby jego zdaniem daleko lepszymi wychowawcami dzieci aniżeli posiadający uniwersyteckie dyplomy nauczyciele w szkołach podstawowych, którzy są zawsze niezadowoleni: należy atoli pamiętać, iż Hitler nie chciał, żeby rosyjskie masy otrzymywały jakąkolwiek edukację. „Jest w naszym interesie – twierdził żeby ci ludzie znali się tylko na znakach drogowych”.
|
Wojna Hitlera
|
Irving, David
|
9788371862007:361
29.11.2010
|
„W procesie nauki miały miejsce także pewne niedociągnięcia. Często dowódcy uczą żołnierzy tego, czego nie ma w regulaminie. Każą im ćwiczyć krok defiladowy i zwroty na miejscu, a nie to, z czym będą musieli zetknąć się na polu walki”.
|
1942 - Poligon czerwonych generałów
|
Bieszanow, Władimir
|
9788371343322:68
06.01.2011
|
Jednej z ważniejszych przyczyn porażki można upatrywać także w biurokratycznej, papierkowej metodzie zarządzania wojskami. „Kozłow i Mechlis uważali, że wraz z wydaniem rozkazu kończą się ich obowiązki związane z dowodzeniem. Nie rozumieli, że to dopiero początek pracy i że głównym zadaniem dowództwa jest doprowadzenie do wykonania rozkazu, a także zapewnienie wszelkiej pomocy w tym zakresie.”
Wykładowca taktyki okazał się kiepskim dowódcą.
|
1942 - Poligon czerwonych generałów
|
Bieszanow, Władimir
|
9788371343322:150
06.01.2011
|
W jednoosobowym przedziale sypialnym numer 10 wagonu trzeciego jechała stara nauczycielka, która poświęciła życie przeobrażaniu jednej klasy bezbronnych dzieci po drugiej w gromadę nieszczęsnych tchórzy, nauczając, że wola większości jest jednym kryterium dobra i zła, i że większość może robić, co jej się żywnie podoba; że nie powinni akcentować swoich osobowości, lecz robić to samo co inni.
|
Atlas zbuntowany
|
Rand, Ayn
|
9788371509698:706_3
10.01.2011
|
W tym stanie ducha mogłem się obawiać, czy zdołam przekazać komuś zgromadzoną wiedzę w formie dostatecznie atrakcyjnej, aby wywołać jego zainteresowanie.
|
Według łotra
|
Wiśniewski-Snerg, Adam
|
9788374537155:86
16.02.2011
|
A jakie pokolenie wyrośnie z dzisiejszych szkół i lektur?
|
Najdłuższy pojedynek
|
Pawłowski, Jerzy
|
9788386133901:121
17.05.2011
|
Nasza nauczycielka nieraz się przeszła po domach wieczorem i niech tylko zobaczyła, że które dziecko film wieczorem ogląda po dzienniku, to telewizor wyłączyła, a młodemu - pras! w ucho albo w twarz strzeliła z ręki.
– Do nauki! Albo spać! Dobranockę obejrzeć, Misia Uszatka, Jacka i Agatkę, Gąskę Balbinkę… to ci wolno. A nie filmy po godzinie dwudziestej! Jeszcze chcesz oberwać?! Wynocha z pokoju!
Rodzicom też się od niej dostawało, ochrzaniała ich równo przy tej okazji za przymykanie oczu na nasze oglądanie telewizji.
|
Za klasztornym murem
|
Kowalski, Antoni
|
9788392321705:5
05.08.2011
|
Starałem się nigdy nie naśladować sposobu rozwiązania, który podawał nauczyciel. Wolałem sam poszukiwać drogi prowadzącej do rozwiązania. Nauczycielom na ogół się to nie podobało, ale ja to lubiłem.
|
Nigdy nie gaśnie nadzieja
|
Zandman, Feliks
|
9788389812056:43
26.12.2011
|
Wykształceni nauczyciele często bywali związani z Kościołem katolickim i prawicą (ewentualnie byli duchownymi).
|
Afery i skandale drugiej Rzeczypospolitej
|
Koper, Sławomir
|
9788311120464:15
13.01.2012
|
Dzięki uporowi i wymaganiom stawianym podopiecznym Stanisław zyskał renomę niezwykle skutecznego nauczyciela, co przełożyło się na pokaźną liczbę uczniów i znaczną poprawę jego sytuacji finansowej.
|
Znani nieznani
|
Praca Zbiorowa
|
9788374274210:201_2
06.04.2012
|
Nie wolno jednak twierdzić, że oświata dobrze zorganizowana i dostosowana do potrzeb społeczeństwa nie przynosi pożytku. Dobra oświata jest największą potęgą, na jaką może się zdobyć naród; zła oświata to dobrowolna trucizna wsączana w łono własnego narodu. Możemy tu przytoczyć przykład szkół francuskich, które w wielu wypadkach chcą kształtować dusze wbrew interesowi narodowemu, w wyniku czego dostarczają dobrego rekruta najgorszym kierunkom socjalistycznym. Najbardziej kardynalnym błędem obecnego systemu wychowania jest jego fałszywa postawa psychologiczna, która przyjmuje, że mechaniczne wbijanie w pamięć całych podręczników rozwija inteligencję; należy zatem, według powyższego poglądu, uczyć się jak najwięcej. Od szkoły powszechnej do ukończenia uniwersytetu dziecko uczy się tylko na pamięć treści podręczników ani chwili zaś nie poświęca na kształcenie swego umysłu i zdolności samodzielnego myślenia. Nauka szkolna to posłuszeństwo połączone z kuciem na pamięć. W podobny też sposób określił dzisiejszą oświatę były jej minister, Juliusz Simon. Mówi on, że taka oświata obniża tylko poziom naszej umysłowości.
|
Le Bon. Psychologia tłumu.
|
Bon, Gustave Le
|
9788375752205:79
28.05.2012
|
Od tej pory koniec z błaznowaniem. Nie jesteś tu po to, żeby się popisywać swoją wiedzą, tylko żeby przekazywać wiedzę. A jeśli czegoś nie wiesz, powiedz im, że nie wiesz i przedyskutuj zagadnienie.
|
Nigdy nie gaśnie nadzieja
|
Zandman, Feliks
|
9788389812056:231
24.07.2012
|
"[…] że problem tkwił w samej szkole, która starała się zmusić mnie do uczenia się na pamięć głupot, zamiast mnie stymulować".
|
Steve Jobs
|
Isaacson, Walter
|
9788361428480:35
30.08.2012
|
Nauczyciele – intelektualiści około pięćdziesiątki – odkryli, że nie dają sobie rady w życiu po tym, jak szkoła przestała im wypłacać pensję.
The teachers were all intellectuals in their fifties, who discovered they had no marketable skills after the school system stopped paying their salaries.
|
Nothing to envy. Ordinary lives in North Korea.
|
Demick, Barbara
|
9780385523912:188
11.03.2014
|
Instead of being retrained or fired, bad teachers would often be shuffled from school to school in what was known as “the dance of the lemons.”
|
Total Recall. My unbelievably true life story.
|
Schwarzenegger, Arnold
|
9781849839730:527
21.06.2015
|
~eko do ~ToMasz: No i zgadzam się w całej rozciągłości oraz z każdym słowem Pana wypowiedzi. Miałęm okazję spotkać właśnie wielu profesorów (nie nauczycieli, a ludzi z tytułem profesora), zachowujących się i głoszących poglądy na poziomie żenującym przeciętnego śmiertelnika. Miałem też okazję spotkać naprawdę setki ludzi z wykształceniem podstawowym, a nawet niepełnym podstawowym (przed II wojną światową zdołali ukończyć pierwsze klasy szkoły powszechnej, a później los i politycy sprawili, że dalsza ich edukacja nie była możliwa), którzy niejjednego profesora takiej nauki, jaką jest filozofia, po prostu zgnietli by swoją wiedzą na temat poglądów filozofów różnych okresów historycznych - od starożytnych Greków po współczesne nam czasy. Ci ludzie w swym życiu byli niesamowicie chłonni wiedzy i zdobywali ją własnym wysiłkiem i na własny użytek, a nie dla splendoru, obnoszenia się tytułami itp..
|
|
|
_86
16.09.2015
|
mogli nauczać tylko tego, czego się sami nauczyli
|
Pamflety
|
Bastiat, Frederic
|
9788361344940:33
28.07.2016
|
★
Rośnie napięcie między wymaganiami stawianymi przez zawód, a aspiracjami kształtowanymi w szkołach.
|
O telewizji. Panowanie dziennikarstwa.
|
Bourdieu, Pierre
|
9788301160463:66_4
31.10.2016
|
Przypuszczam, że przez to, że tak bardzo ufałem tacie i wierzyłem, że zawsze działa dla mojego dobra, przeniosłem tę wiarę na nauczycieli.
|
Tak czy inaczej
|
Cleese, John
|
9788378855521:65
17.07.2017
|
Żeby rozpoznać kreatywne zdolności u innych, trzeba samemu odrobinę ich mieć.
|
Tak czy inaczej
|
Cleese, John
|
9788378855521:97
17.07.2017
|
★
Porażka jest więc integralną składową logiki i ducha postępu.
|
Metoda czarnej skrzynki: Zaskakująca prawda o błędach i naturze sukcesu
|
Syed, Matthew
|
9788365743107:79
15.05.2020
|